dinsdag 5 april 2016

D'n onze Semper Sweater

Waar ze alle inspiratie en tijd vandaan haalt, ik vraag het me wel eens af, maar Sofilantjes had het vorige week alwéér voor elkaar; ze lanceerde een nieuw patroon! N.a.v. het voorbeeld dat ik voorbij zag komen, leek hij me super voor zoonlief, dus ik bestelde hem van zodra het groene licht gegeven was.


Veel variatiemogelijkheden en leuke details. Voor ieder wat wils, zou ik zo zeggen!

De krokodillenstof (die hij tijdje terug zelf aangaf te willen toen we hem online zagen) en de streepjes had ik al enigszins samen bedacht, alleen ik was er nog niet helemaal over uit wanneer. Tot ik die avond, bij het twijfelen, ineens dus het eerder genoemde voorbeeld tegenkwam van het nieuwe patroon (welke de volgende ochtend de lucht in zou gaan). Idee geschapen, was nu dus enkel nog kwestie van een nachtje slapen en bestellen.


Zoals we gewoon zijn van Sofilantjes, was het patroon eenvoudig in elkaar te plakken en minstens zo eenvoudig uit te tekenen. Met de overduidelijke handleiding zat hij ook nog es rap in elkaar!


Eindresultaat vind ik erg grappig, de kleuren staan onze vriend zeker, enkel de vrij grote halsopening en niet heel handig vallende kap brengen me een beetje in twijfel. Even bedenken hoe ik dat de volgende keer iets kan voorkomen, want ik vind het niet mooi als zijn hemdje komt piepen ;) (of moet ik gewoon even wennen??)


De oudste dochter bestelde er ook al één en ze wist me duidelijk te maken dat ze zelf het stofje uit mijn kast erbij wilde kiezen. Nou die barst ondertussen uit zijn voegen, dus dat zal wel lukken, gok ik!

(ook ideaal om kleine stofstukken op te maken, bedacht ik mij later...)



Patroon: Semper Sweater van Sofilantjes
Stof: Streepjes van bij Joy Fits
Krokodillen weet ik niet meer



4 opmerkingen: