vrijdag 25 september 2015

Bullie of Billie



Wie zat er niet met smart op te wachten?? De nieuwe patronen van Zonen09. Wat was ik benieuwd! En vooral patroon Billie sprak me aan. Altijd al moeite met het vinden van patronen voor een mooi shirt voor zoonlief. Uiteindelijk tekende ik het altijd zelf na van een goedzittend shirt, maar eens een degelijk patroon in huis, wat zou dat fijn zijn!


Na uitkomen bestelde ik hem direct en het plakken was vrij snel gedaan. Dan de maat..euh....Ik meette een mooi zitten shirt op en vergeleek dit met de maten op het patroon. Oei! Ik kwam zeker 3 maten groter uit dan hij normaal gesproken had, enkel aan lengte al. Paniek!! Ik nam de beschrijven van 'goedzittend patroon voor iedere knul' wat letterlijk en stond er niet bij stil dat alle mannekes natuurlijk verschillend gebouwd zijn *oeps* hihi. 


Uiteindelijk een beslissing gemaakt, getekend en voila, geloof dat het goed gekozen is :) De mouwen konden wel iets korter en ik denk dat ik de volgende keer het voor/achterpand nog iets langer maak, maar qua vorm, breedte, zit hij super!! Niet te strak, maar toch aansluitend genoeg om niet los om zijn body te hangen. Yes!!


Het heerlijke van dit patroon is ook dat er zoveel mee mogelijk is. Deze eerste keer koos ik voor het raglanmodel. Die maak ik niet zo vaak en leek me wel weer eens leuk en bovendien was dat in mijn ogen het meest geschikt voor deze stofcombinatie.

Patroon: Billie van Zonen09
Stof: Stierenkoppen van bij Cas en Nina
Effen tricot weet ik niet zeker, ik denk bij Klijntje

Ik zeg, bandwerk? Nee niet direct met nog 2 dames in huis, maar zeker een JA gezien de variatiemogelijkheden. Zelfde patroon, maar ander uiterlijk, super toch?!











4 opmerkingen:

  1. Ja tof! Ik ruik ook bandwerk! Leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem heel leuk geworden en mijn meiden hul ik ook gewoon in een Billie hoor, ik knipte er vorige week gewoon het bovenkantje van een tricot jurkje mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O zeker ook voor de meiden hoor! Heb al wat raglanshirts in gedachte voor ze :) Maar bedoelde meer bandwerk vd zoon...dat hij toch echt beetje op zn beurt moet wachten, hihi

      Verwijderen
  3. super tof geworden! Helemaal fan van het stofje, ook, mijn zoon heeft er een kaptrui van. Billie is een blijvertje!

    BeantwoordenVerwijderen