dinsdag 23 juni 2015

Tropical skirt, k.c.w. #1

Eigenlijk hadden de vorige twee posts ook prima mee kunnen doen aan de u allen waarschijnlijk al welbekende K.C.W., maar die waren al klaar. Deze ronde besloot ik ook maar eens mee te doen en jawel, de afgelopen twee dagen is dit helemaal prima gegaan :)


Ergens vind ik het thema 'Travelling' toch ietwat lastig, maar het is tot nu gelukt. Al zit het hem hier niet aan de print op de stof.

En ondanks dat ik bij travelling blijer word van een autoritje richting La douce France, zullen er genoeg mensen zijn die bij reizen eerder denken aan tropische oorden.


Laat dat nu net passen bij het stofje van het rokje voor de jongste muis hier. Het stofje kocht ik enige tijd geleden bi jde Veritas. Mijn bezoek was eigenlijk enkel voor een lintje, maar mijn oog viel op dit zomerse tafereel en het wilde mee. Al snel lag het gewassen in het oog en steeds riep t me om geknipt te worden.



Eindelijk was de tijd daar en ik vond het prima geschikt voor een rimpelrokje. Niet te ingewikkeld, maar dat hoeft ook niet voor een luchtig rokje voor op zomerse dagen om lekker mee te spelen en met water te knoeien. Het elastiek kleurt er perfect bij en kocht ik tijden terug bij de Zeeman. Daar werden ze met menig kleurtje verkocht en de geel matchte super. Voor een kleine maat rok een prima breedte.




Op menig blog zag ik de biais al voorbij komen als afwerking van de onderkant en ik wilde dat ook wel eens proberen. Eigenlijk had ik geen idee hoe het precies de bedoeling was en eigenlijk was ik te lui om het op te zoeken begon ik er maar aan en ik geloof dat het eindresultaat aardig in de richting komt.





Ondanks nameten aan een ander rokje, toch nog iets te lang naar het zin. 

Even blauwbekken in de tuin. Hopelijk wekken we met dit beeld toch wat zomers weer op, het zou tijd worden :)








1 opmerking: