zondag 3 mei 2015

Spooky nachten

De stof kocht ik al rond halloween..niet heel verrassend gezien het prentje. Maar hij bleef liggen. Niet omdat ik hem niet leuk vond, maar omdat ik eigenlijk gewoon geen tijd doorbracht achter mijn machientje.

Nu de warmere dagen en dus ook nachten er aan komen en omdat zoonlief inmiddels zijn zomerse pyjama's aardig ontgroeid is, besloot ik er zelf één te maken. Dit stofje wist ik nog te liggen en de keuze was snel gemaakt. Voor buiten de deur vond ik hem inmiddels eigenlijk toch ietwat te kinderachtig, maar voor een stoere pyjama, waarom niet?!

Het patroon van het shirt tekende ik zelf van een goedzittend shirt. Ik maakte hem wel ietwat breder en langer, want in bed moet je lekker kunnen draaien zonder dat t shirt te strak zit. De broek haalde ik uit een Ottobre. Echt fan van die patronen ben ik niet, gezien de rare verhoudingen en brede exemplaren die er altijd uit eindigen, maar met wat meetwerk van een korte broek besloot ik het toch te gokken. Ik koos aanzienlijk wat maatjes kleiner en maakte de pijpjes iets langer. Helaas stond ik er niet bij stil dat een kleinere maat op zich geen probleem is, maar het achterwerk van de zoon is natuurlijk wel iets forser dan de maat die ik koos. Dus bij het napassen (de elastiekenboord zat er nog niet aan) bleek dat het wel erg tussen de billekes terecht zou komen. Met een extra 5 cm verhoogde ik het broekdeel met een rand en de boord zou het geheel nog iets hoger maken...

Laten we zeggen; ik ben blij dat dat gedeelte onder het shirt zit.

Het eindresultaat is voor in bed prima te doen en zoonlief is blij (net als zn slaapmaatjes trouwens ;) )




Patroon shirt is zelfgetekend
Patroon broek nr 10 uit Ottobre 3/2013
Spookstof van bij Cas en Nina
Zomersweat van de broek komt van de markt

1 opmerking: