zaterdag 28 maart 2015

Zeg Roodkapje waar ga je hene??

In de tijd van mijn gipsen been, bestelde ik dit superstofje bij Liesellove, knipte ik de patroon delen uit de stof en voering en naaide 2 naden in elkaar. Dat was het ook.

Nu zijn we zeker 4 maanden verder en ik pakte het stapeltje maar weer eens uit mijn naaihok. De lente is in aantocht en het zou toch wel eens tijd worden dat deze af zou komen. Ik ging meteen maar even een bijpassende blinde rits halen, aangezien dat het voornamelijke excuus was waarom ik er niet aan verder was gegaan.

Deze keer koos ik als patroon voor de eenvoudigste patroondelen uit S.v.D.h.Z. 2 (de namen zijn mij even ontschoten). Het bovenstukje gebruikte ik al eens, het rokdeel kwam hier nog nooit voorbij. Normaal maakte ik een rimpelrokje, maar wat een succes is dit! Veronderstel dat dit voortaan mijn voorkeur gaat krijgen.

Één miskeuze gemaakt, te weten de mouwtjes. Geen idee waar het fout ging, ik tekende toch gewoon het bijbehorende patroon over. Een uitleg in het boek kon ik niet ontdekken en ik deed wat mij goed leek. Bij het dragen valt het niet zo op, maar bij het jurkje an sich vind ik de mouwen geen gezicht en kan ik mij niet voorstellen dat dit zo hoort te zijn. Daar ik niet weet hoe het dan hoort, zal dit de laatste keer geweest zijn. Op zich jammer, want wat exemplaren met mouwtjes leek mij een aangename afwisseling. Ik zal mijn eigen inzichten eens gaan gebruiken ;)

Nog een les geleerd; voortaan bij dit soort stofjes de stof laten doorlopen! Ik denk dat het dit jurkje nog mooier had gemaakt. Maar dat is mijn idee!






Patroon: SVDHZ 2
Stof komt van bij Liesellove



1 opmerking:

  1. wat ziet ze er beeldig uit met dat stofje :) ben al altijd fan geweest ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen