zaterdag 11 januari 2014

Kerstkadootjs...

Het is alweer een paar weekjes geleden, Kerstmis...

Sinterklaas is de tijd van speelgoed, hét kinderfeest, maar ook met kerst willen we altijd wat kleinigheidjes onder de boom. Gewoon omdat het gezellig staat, gezellig is met uitpakken en het hoort er stiekem toch ook wel een beetje bij. Over het algemeen zijn het dan praktische dingetjes of dingen die niet per se om te spelen zijn, zoals een boek of een filmpje. Dit jaar kwam er nog iets nieuws bij, aangezien mama graag achter de naaimachien gaat zitten.

Het is hier op de een of andere manier altijd chaos in de speelgoedkast (herkenbaar?), potloden die verdwijnen, de een die net dezelfde kleur wil als de ander, grr....Dus besloot ik voor alle 3 een eigen etuitje te maken, waar ze voortaan hun eigen (nieuwe) kleurpotloden in bewaren. Als het goed is nooit meer kwijt, en nooit meer ruzie (althans...over de potloden dan)...'




Daarnaast was al een tijdje geleden het muziekdoosje voor de oudste dame gesneuveld. Ze heeft er al menig in haar bezit gehad en helaas ook deze laatste iets te hard aan het touwtje getrokken, waardoor ze zonder muziekje moest doen. Ik wist dat ze, ondanks haar leeftijd van ruim 6, toch graag onder de wol kruipt met een lief deuntje. Nog ff tutten in bed alvorens in slaap te vallen.

Bij applicatie enzo bestelde ik een doosje, welke ik gelukkig snel in bezit had. Vervolgens even overdenken wat voor iets ik zou maken, maar die keuze was snel gemaakt. Ik wilde iets waar ze lekker mee kon knuffelen, iets meisjesachtigs wat goed in haar Pipkamer zou passen.

Eerst dook ik mijn stoffenkast in waar de keuze al snel op een geweldig vlinderstofje van Gütermann is gevallen. Al tijden lag hij in de kast en had ik geen bestemming, maar eindelijk was het zover. Ik tekende een groot hart, knipte deze 2e uit. Om het geheel nog net wat zoeter te maken maakte ik om de rand een sierrandje van kant wat ik nog had liggen. Op het laatste nog oude kussenvulling erin, het doosje, even precieziewerk om het netjes dicht te maken en voila!

Ze was er dolblij mee en het hart ligt sindsdien iedere dag naast haar op het kussen!





2 opmerkingen:

  1. Hier ook ieder een etui voor de pennen/kleurpotloden/stiften, maar helaas, er slingert nog steeds vanalles rond :-p
    Een heerlijk hartje voor je dochter! Daar zal ze zeer content mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Leuk ook dat je voor de binnekant een totaal ander stofje hebt gebruikt :)

    BeantwoordenVerwijderen