woensdag 15 mei 2013

Liefde voor oud & brocante geboren...

Inrichting, stylen en veranderen...woorden die mij al jaren eigen zijn. Al van kleins af aan was ik er mee bezig. Nog niet met het hele huis natuurlijk, maar mijn eigen kamertje is toch regelmatig verbouwd. Na een paar weken/maanden had ik het vaak wel weer gezien met mn bed en bureau op een bepaalde plek, dus dikwijls was het dan de zondag raak. Alles werd mijn slaapkamertje uitgesleept, overloop volgebouwd, om vervolgens alles weer in een andere opstelling mijn kamer in te schuiven. Achteraf toch altijd een veel betere indeling dat al die keren ervoor ;)

Mijn ´liefde´ voor oud, landelijk en brocant is eigenlijk begonnen toen ik zo´n 3 jaar geleden mijn eerste Ariadne at Home kocht. De speciale brocante editie, welke 4 jaar per jaar verschijnt. Wat heb ik zitten smullen en wat ging er een wereld voor me open. Nooit bij stilgestaan dat ook dit een ´richting´ was.

We zouden die zomer gaan verhuizen naar ons landelijke huis in België en zo'n soort sfeertje hoorde daar natuurlijk bij. Verder totaal nog geen idee van hoe of wat. Tot dus dat moment dat ik dat tijdschrift in m'n handen kreeg en dacht; 'wow'...dat moet het worden!!

Gelukkig ben ik aardig visueel ingesteld, wat betekent dat ik maar een foto of een ruimte hoef te zien en ik kan me er een beeld bij vormen hoe het zou kunnen zijn/worden. Erg handig en vooral ook erg leuk! Dus eenmaal die stijl gekozen en ik kon los. Marktplaats werd vast afgestruind, ideeën werden geboren en m'n geduld nog erger op de proef gesteld.

Tot het moment van de sleutel. Heerlijk, ik kon los. Goed voorbereid, verfkleuren in huis, aan de slag. Het huis was totaal niet onze smaak, menigeen dacht waarschijnlijk; 'wat moet je daar toch van maken?' Maar ik had het allemaal in m'n hoofd zitten. Doordat t niet heel erg ons ding was, was het des te fijner de rollers hun werk te laten doen, want het verschil was immens!!

Zo hebben we het huis weten om te toveren tot een ruim, licht en vooral landelijke sfeer. Toch heeft inmiddels alles al wel weer een keer een tweede verflaag gekregen en meubels staan meestal ook nooit langer dan een paar maanden op zijn plek, maar het kan altijd beter hè. En niks leuker dan blijven rommelen, schuiven en mooie plaatjes creëren :)

Heerlijk op marktplaats struinen, websites afgaan, blogs bewonderen en nieuwe ideeën kweken.

Wat ik het liefste zou willen op dit gebied? Laat ik het zo zeggen, wat me geweldig lijkt is een eigen busje, eens per maand brocante (rommel)marktjes afstruinen, busje volladen en hier mezelf en andere mensen blij mee maken. Wie weet....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten