zaterdag 18 mei 2013

Laat de zomer beginnen!

De stof lag er wederom al een tijdje. Ik kwam het hier tegen, zelfs met voorbeeldjurkje. Het idee is dus niet van mij, dat moet ik zegge

Zelfs het bovenstukje lag al een tijdje gevoerd en wel in mn naaikamertje. Weliswaar zonder de blinde rits..dat is namelijk niet bepaald een hobby van me en dus wordt het uitgesteld en uitgesteld. Nu was het weer ook niet bepaald zomerjurkerig, dus de verleiding was er ook niet..

Toch gister weer aan de gang gegaan, in de 10min rust die ik even kreeg tussen de bedrijven door. Vast begonnen aan de rits..het ging niet heel moeizaam, toch zat ie achteraf niet helemaal naar mn zin. Dat kan beter..maar zeggen ze niet; oefening baart kunst? Dat zal hier dan ook vast wel voor gelden..

Maar vanmiddag was het toch zover. Nog even getwijfeld of ik een Alijn-rokje met riemlusjes aan het bovenstukje zou maken of toch maar het rimpelrokje, wat ik eigenlijk bij aankoop van de stof al van plan was. Uiteindelijk toch gekozen voor het rimpelrokje..nog even rimpelen dus, vastmaken en omzomen en voilá!



Dochterlief was weer helemaal blij! Al kreeg ik weer het 'verwijt' dat ie niet genoeg zwierde...



"Binnenkort maakt mama een echt zwierrokje, beloofd!"

 
Patroon uit SVDHZ
Stofje kocht ik bij Klijntje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten