dinsdag 20 oktober 2015

KCW 10/2015 #2 'Hereniging van Kabouter Pinnemuts'



Zoals elke herfst, komt ook dit jaar het thema paddenstoelen weer voorbij in de kleuterklas. Uiteraard onlosmakelijk verbonden aan de herfst. En zo horen we dan ook tig keer per dag kabouter Pinnemuts met zijn beentjes de lucht in vliegen wanneer de welbekende rood met witte paddenstoel 'KRAK' zegt...


Toen ik dit stofje tegenkwam op het Stoffenspektakel wilde ik dus ook zeker een stukje meenemen voor mijn jongste kleutermoppie. Er vanuitgaande dat deze een groot succes zou zijn bij haar.



En inderdaad! 


In het kader van de KCW en thema 'vermomming' paste hij wat mij betreft helemaal in het plaatje. Een kabouter verstopt in het grote bos, onherkenbaar en moeilijk te vinden ;)

KIEKEBOE!

Als patroon tekende ik een eenvoudig jurkje uit de kast over en binnen no time zat hij in elkaar. In eerste instantie had ik het jurkje voor ogen met grote mouwboorden (dat deze oranje zouden worden wist ik na het zien van het stofje), welke ik al eens eerder maakte, maar op moment surpreme besloot ik voor de eenvoudige, minder opvallende variant te gaan. Tevreden mee, de stof maakt het al druk genoeg.



Na schooltijd trokken we heel even met de auto en fototoestel naar het bos hier vlak achter. Een kabouter hoort immers op de juiste plek te zijn. We gingen op zoek naar zijn huisje. Dat dit een flinke zoektocht zou worden wisten we toen nog niet. 

Koeien zag ze wel!

En een heleboel eikeltjes...

En dennenappels.

Gelukkig werden we op de terugweg toch nog getrakteerd op een heuse 'rood met witte stippen' en konden ze alsnog herenigd worden.



Helaas was er niemand thuis..

Patroon: Zelfgetekend
Stof: Stoffenspektakel
Boordstof: Bambiblauw

3 opmerkingen:

  1. Leuk, daar zou onze jongste ook wild enthousiast van worden. Hier gaan ook de beentjes van kabouter ...Spillebeen (zou dat een regionaal verschil zijn?) ook dagelijks hopla in de lucht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben ook opgegroeid met Spillebeen. Hier in België is het Pinnemuts :)

      Verwijderen
  2. Ik wilde dat ook net zeggen, ik ken alleen spillebeen (oh en mooie stof!!)

    BeantwoordenVerwijderen