zondag 26 oktober 2014

KCW dag #7

En toen, na het overslaan van 1 dag, ben ik gister en vandaag toch weer heerlijk bezig geweest met een kindproject. Na wat tricot, begon ik weer eens met frisse moed aan een katoentje. En wel een super exemplaar, de Candy Shop van Michael Miller. Hij lag al van vóór de zomer in mn kast, maar aangezien ik in de zomer nergens zin in had, lag hij daar nog altijd. Hoog tijd dus om hem er uit te halen.

Als patroon koos ik bijna 'uiteraard' voor de basisjurk uit Stof voor Durf het Zelvers. Gewoon, omdat het eenvoudig is, welbekend en vooral gewoon altijd leuk. Ik maakte hem afgelopen zomer ook al twee keer voor haar, zie hier en hier.  Daar we de wintermaanden ingaan en ik het bovenstuk zonder mouwen wel ietwat fris vond ogen, tekende ik er, met behulp van deze overduidelijke beschrijving, aangetekende mouwtjes aan. Al zie ik nu net dat de mouwtjes bij de uitleg er toch wel anders uitzien op model dan bij mij. Ik deed toch echt wat er stond. Beetje vreemd...

Het rokdeel werd een rimpelrokje en vanwege de koudere dagen voerde ik deze met een bijpassend rode katoen die ik ook al had liggen. (Ik maakte het jurkje zoals beschreven in het boek en toch zou ik toch graag eens willen weten/(lezen van kenners die mij zouden kunnen adviseren bij de reacties) hoe zij het rokdeel normaal aan het bovenstuk vastzetten. Hier zie je altijd de naainaad en ik heb t vermoeden dat jullie t rokdeel vast tussen het bovenstuk zetten, of niet?)


De blinde rits ging een keer helemaal zoals het zou horen, zo was het mij nog nooit gelukt en hoe fijn is dat. Geeft een voldoen gevoel. Helaas liet ie t net boven de billen even afweten en piept ie er, als je goed kijkt, toch nog een beetje in het zicht, maar dat zal nauwelijks opvallen. Nu nog 'leren' hoe ik de print mooi kan laten doorlopen, maar had het idee dat het dan veel extra stof ging kosten en nu heb ik mooi nog n klein stukje over.


Ook heb ik nu 'geleerd' dat ik vooraan de rok in 2 delen ga maken i.p.v. in 1 strook, want eerlijk is eerlijk, die naad achter in het midden is geen gezicht..

Maargoed, ondanks deze schoonheidsfoutjes toch tevreden met het eindresultaat. En dochtertjelief ook!

Euh..had even het idee dat ik de broer op de foto ging zetten, gezien haar houding. Past ook perfect bij haar nieuwe jurkje :)




Nu nog op zoek naar een leuk rood vestje voor er op. Al vind ik deze twee kleurtjes, die zich al in haar kast bevonden, er ook erg leuk bijstaan!


Stofjes: Klijntje
Patroon: basisjurkje met rimpelrok uit SVDHZ










4 opmerkingen:

  1. Amaai perfecte uitvoering! Zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig jurkje! Ik zou toch kiezen voor het blauwe of groene vestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou van de blauwe combinatie, ik zou niet zoeken achter rood :).
    En voor de naad... als de rits doorloopt in het rokdeel, dan maak ik twee afzonderlijke jurkjes die ik verbind aan de hals/armen, dus dan zitten de naden tegen elkaar. En als de rits stopt aan het rokdeel, dan stik ik eerst de lijfjes juist, maak dan het rokdeel van de buitenstof vast en dan stik ik de rok van de voering daaraan vast, zodat de naad niet zichtbaar is. Ik hoop dat je wat kunt volgen, en anders, welkom in mijn mailbox :)

    BeantwoordenVerwijderen