maandag 25 november 2013

Kleine bloemetjes..

Het stofje had ik al vanaf het begin op het oog, maar ik wist niet wat er mee te maken. Aangezien de kast ook niet per se extra stof nodig had, wist ik mij te beheersen. Tot er langzaamaan toch wat inspiratie begon op te borrelen en na het zien van wat foto´s van de stof verwerkt in jurkjes (waaronder hier), was ik om. Impulsief besteld en hop, vlot in huis.

Maar toen...Spontane twijfel kwam op, zal ik wel, zal ik niet. Wederom impulsief de stof geknipt en toen was er geen weg meer terug. Ik geloof dat ik nog nooit zo lang over een project heb gedaan, hoge kraag, geen kraag, grote boorden, kleine boorden.

Ik gebruikte het patroon van de Cowl Neck Jumper van Heidi and Finn. Op foto´s had ik al gezien dat deze vrij wijd viel, dus ik pastte het patroon aan, door van voor- en achterpand 5cm te versmallen. Gezien het jaargetij, wilde ik er een winters tintje aan geven, dus maakte ik aan de mouwen flinke boorden. Ook de onderkant voorzag ik van een brede boord om er een beetje een sportieve draai aan te geven. De coll van het patroon vind ik ietwat groot en niet helemaal dochters ding, dus knipte ik, op de breedte van de hals een rechthoek, welke een stuk lager is en waardoor hij dus beter valt. Ik voerde de kraag met het rood van de boorden om het geheel net even te breken.

Volgens mij heb ik nog nooit zo lang over een project gedaan, steeds bleef hij ligge, maar uiteindelijk heb ik hem gister dan toch afgemaakt en zo aangekleed op de foto toch wel geslaagd!

  


 
Bora blauwe bloemetjes stof kocht ik bij: www.boraillustraties.nl
Rode tricot komt van; www.klijntje.be
 
 

3 opmerkingen:

  1. Heeeel mooi leuk patroontje waar heb je dat gevonden? En waar heb je het stofje gehaald vind het heel mooi, knap :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank, voor je reactie :)
      In de tekst staat het patroon genoemd, als je op de link klikt, vlieg je meteen naar waar ik het bestelde. De stof kocht ik bij boraillustraties zelf, maar hij is er in meerdere webshops te vinden. Succes!

      Verwijderen
  2. Met de boordjes vind ik m erg stoer! Past goed bij dit patroon.

    BeantwoordenVerwijderen