maandag 21 oktober 2013

Mareen + Bora =

Één van de eerste patronen die ik kocht was de Mareen van Cinderella. Na wat neuzen en googlen om mij een beetje wegwijs te maken in de wereld van patronen en naaien kwam ik regelmatig foto's tegen van dit patroon. Er werd gezegd dat deze niet moeilijk was, bovendien kon je er meerdere varianten mee maken. Nou helemaal goed, besteld. Mijn eerste patroon was een feit!

Nadat ik in het begin al enkele truien maakten om een beetje wegwijs te worden met mijn naaimachientje, toverde ik laatst dit patroon nog eens tevoorschijn.

Al een tijdje had ik deze geweldige bloemenstof van Bora in de kast. Niet precies wetende wat ik ervan zou maken, kreeg ik zowaar ineens een ingeving. Ik bedacht me dat een tuniekje voor jongste dochter wel leuk zou zijn. Flinke boorden er aan, gewone halsboord. Helemaal leuk op een spijkerbroekje!

Het was even zoeken, maar ik vond het geknipte patroon uiteindelijk tussen een vergeten stapeltje. Ik korte het jurkpatroon iets in en ook de mouwen knipte ik korter uit de stof, omdat ik er dus een bredere boord op wilde maken.


Helaas zat er een foutje in een patroondeel (verkeerd getekend), wat ervoor zorgt dat de hals nu wat wijd is. Dat wordt dus nog even zoeken naar een bijkleurende romper, om het niet al te erg te laten opvallen. Maar al met al vind ik het een leuk tuniekje geworden!

 

Excuseer mij voor de foto's. Het model kwam net uit bed en wilde niet poseren.

Patroon: Mareen van Cinderella
Stof: Scandinavische bloemen van Bora bij Joyfits
 

 

1 opmerking: